najbliższe

KONCERTY


2025

Kajze mi się podzioł? Pieśni z okresu powstań na Górnym Śląsku


Choć wydawać by się mogło, że przemysłowy krajobraz Górnego Śląska przyćmiewa jego bogactwo kulturowe, to właśnie muzyka może stanowić najbardziej autentyczne i emocjonalne świadectwo jego tożsamości. Koncert pieśni śląskich oparty na dziełach Witolda Szalonka i aranżacjach Sabiny Meck to wyjątkowa podróż przez historię i kulturę regionu. 


Czy znacie śląskie pieśni ludowe z okresu powstań i plebiscytu na Górnym Śląsku? Utwory takie jak Idą powstańcy czy Już zachodzi czerwone słoneczko przenoszą nas wprost do tamtych czasów, ukazując ducha walki i dążenie mieszkańców do samookreślenia. Te pieśni, łączące ból straty z nadzieją na lepszą przyszłość, najpiękniej świadczą o silnej tożsamość Ślązaków. 


W dobie starań o etnolekcie śląskim i zacierania się lokalnych tradycji inicjatywa Cameraty Silesii wydaje się ostatnim bastionem ochrony unikalnej kultury Śląska. Każdy utwór wykonany podczas tego koncertu to przypomnienie o przeszłości, której echa wciąż rezonują w śląskiej tożsamości. Jest to przestrzeń, w której historia spotyka się z teraźniejszością, a lokalne tradycje żyją w harmonii z nowoczesnymi interpretacjami, co pozwala na nowo odkrywać i doceniać kulturowe bogactwo Górnego Śląska. 


[Alexandra Kozowicz] 


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Anna Szostak – dyrygentka

Sabina Meck – śpiew

Franciszek Raczkowski – fortepian

Patryk Petersson – klarnet, klarnet basowy

Patryk Zakrzewski – instrumenty perkusyjne


8 lutego 2025 r. / 19:30

NOSPR, Sala kameralna / Katowice


[eng]

While it might seem that the industrial landscape of Upper Silesia overshadows its cultural richness, it is the music that can provide the most authentic and emotional testimony to its identity. This concert of Silesian songs based on the works of Witold Szalonek and arrangements by Sabina Meck is a unique journey through the history and culture of the region. 


Do you know Silesian folk songs from the period of the uprisings and plebiscite in Upper Silesia? Songs such as Idą powstańcy or Już zachodzi czerwone słoneczko take us straight back to those times, showing the spirit of struggle and the residents' striving for self-determination. These songs, combining the pain of loss with hope for a better future, testify most beautifully to the strong identity of Silesians. 


In an era of efforts to ethnoleft Silesia and the obliteration of local traditions, Camerata Silesia's initiative seems to be the last bastion of protection for Silesia's unique culture. Each piece performed during this concert is a reminder of the past, whose echoes still resonate in Silesian identity. It is a space where history meets the present, and local traditions live in harmony with modern interpretations, allowing us to rediscover and appreciate the cultural richness of Upper Silesia. 


[Alexandra Kozowicz]


Performers: 

The Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia”

Anna Szostak - conductor

Sabina Meck - vocal

Franciszek Raczkowski - piano

Patryk Petersson - clarinet, bass clarinet

Patryk Zakrzewski - percussion instruments

Katowicka ballad for mixed choir and soprano solo (word by A. Baumgardten)
Opolskie (word by A. Baumgardten)
Silesian folk ballad for solo soprano and mixed choir
Silesian folk songs of the period of uprisings and plebiscite in Upper Silesia (arranged by Sabina Meck)
Longing for the little son of a bitch
From Bytom a beaten road
The insurgents are coming
Why are you crying, you insurgent
The red sun is already setting
Bytom's little bridge ogibo up
They all went to the uprising
When my kind returns (word and music by Sabina Meck)
Sixty-sixth anniversary
Insurgents, insurgents, ye nowina wiycie?
Kajze mi się podzioł
Already in Silesia the insurgents have come together
Still love (words and music by Sabina Meck)Program
February 8, 2025 / 19:30
NOSPR, Chamber Hall / Katowice
Translated with DeepL.com (free version)Program:
Witold Szalonek (from the collection Songs of Silesia)
O Jasiowa Kasi for mixed choir a cappella (word by A. Baumgardten)
Katowicka ballad for mixed choir and soprano solo (word by A. Baumgardten)
Opolskie (word by A. Baumgardten)
Silesian folk ballad for solo soprano and mixed choir
Silesian folk songs of the period of uprisings and plebiscite in Upper Silesia (arranged by Sabina Meck)
Longing for the little son of a bitch
From Bytom a beaten road
The insurgents are coming
Why are you crying, you insurgent
The red sun is already setting
Bytom's little bridge ogibo up
They all went to the uprising
When my kind returns (word and music by Sabina Meck)
Sixty-sixth anniversary
Insurgents, insurgents, ye nowina wiycie?
Kajze mi się podzioł
Already in Silesia the insurgents have come together
Still love (words and music by Sabina Meck)Program
February 8, 2025 / 19:30
NOSPR, Chamber Hall / Katowice
Translated with DeepL.com (free version)

Koncerty kolędowe w Willi Goldsteinów

Camerata Silesia śpiewa kolędy! 


Już 13 stycznia w Willi Goldsteinów odbędą się dwa wyjątkowe koncerty kolędowe w wykonaniu Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”. W programie znajdą się kolędy w opracowaniu Krzysztofa Baculewskiego, które zabrzmią w przepięknym, profesjonalnym wykonaniu.


Pierwszy koncert rozpocznie się o godzinie 16:00, a drugi o 18:00. Wstęp na wydarzenie jest darmowy, jednak obowiązują wejściówki. Można je odebrać, kontaktując się z organizatorami pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem: 32 206 97 97.


Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” to czołowa w Polsce kameralna grupa śpiewacza, utworzona w 1990 r. przez kierującą zespołem do dziś dyrygentkę Annę Szostak.

Serdecznie zapraszamy do Willi Goldsteinów na ten niezapomniany koncert! 


Do zobaczenia! ✨


[eng]

On January 13, the Goldstein Villa will host two unique carol concerts performed by the Katowice City Singers Ensemble “Camerata Silesia.” The program will include carols arranged by Krzysztof Baculewski, which will sound in a beautiful, professional performance.


The first concert will begin at 4:00 p.m. and the second at 6:00 p.m. Admission to the event is free, but tickets are required. They can be picked up by contacting the organizers at the following email address: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. or by phone at 32 206 97 97.


The Katowice City Singers' Ensemble “Camerata Silesia” is Poland's leading chamber singing group, founded in 1990 by conductor Anna Szostak, who leads the ensemble to this day.

We cordially invite you to the Goldstein Villa for this unforgettable concert!


See you at the concert! ✨


2024

Festiwal Viva il Canto / Cieszyn

Camerata Silesia śpiewa kolędy! 


Już 30 grudnia Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” w Cieszynie! 


Z radością zapraszamy na wyjątkowy koncert w ramach festiwalu Viva il Canto, który odbędzie się 30 grudnia o godzinie 19:00 w kościele pw. Najświętszej Maryi Panny w Cieszynie (Bobrek).


Czeka Was niezapomniany wieczór pełen pięknej muzyki w wykonaniu Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”. To doskonała okazja, by rozpocząć ostatni tydzień roku w towarzystwie znakomitych śpiewaków i wzbogacić go o niezwykłe muzyczne przeżycia.


30 grudnia 2024 r. / 19:00

Kościół pw. Najświętszej Maryi Panny, Cieszyn (Bobrek)


WSTĘP WOLNY!

Do zobaczenia na koncercie! 


[eng]

On December 30, the Katowice City Singers Ensemble “Camerata Silesia” in Cieszyn! 


We are happy to invite you to a unique concert as part of the Viva il Canto festival, which will take place on December 30 at 7:00 pm at the Church of the Blessed Virgin Mary in Cieszyn (Bobrek).


You are in for an unforgettable evening full of beautiful music performed by the Katowice City Singers Ensemble “Camerata Silesia”. This is a great opportunity to start the last week of the year in the company of excellent singers and enrich it with an extraordinary musical experience.

December 30, 2024. / 19:00

Church of the Blessed Virgin Mary, Cieszyn (Bobrek).


FREE ENTRANCE!

See you at the concert! ✨


Koncert Kolędowy / CAMERATA SILESIA

Koncert kolędowy 


Nie byłoby świątecznego nastroju bez chóralnego śpiewania pełnych ciepła kolęd i pieśni bożonarodzeniowych. Jak co roku zapraszamy na wspólne kolędowanie i radosne przeżywanie tego magicznego czasu. Wierzymy, że podczas tego wieczoru muzyka rozbrzmiewać będzie nie tylko ze sceny, ale 

z każdego zakątka sali koncertowej!


Program:

Do szopy, hej pasterze!

Triumfy Króla Niebieskiego

Mizerna cicha

Przybieżeli do Betlejem pasterze

Gdy śliczna Panna


Kolędy z Ukrainy*:

Anioły na niebie

Kolęda, kolęda,

Szczedryk


Gdy się Chrystus rodzi

Jezus malusieńki

Bracia patrzcie jeno

Lulajże Jezuniu

Mędrcy świata, monarchowie

Cicha noc

Oj maluśki, maluśki


*opracowanie: Ivan Taranenko


Bilety dostępne online i w kasach NOSPR od 30 października (link poniżej).


[eng]

There would be no festive mood without the warm singing of carols and Christmas carols. As every year, we invite you for caroling and jolyful experience of this magical time. We believe that during this evening music will be heard not only from the stage, but from every corner of the concert hall.


Programme (polish carols):

Do szopy, hej pasterze!

Tryumfy Króla Niebieskiego

Mizerna cicha

Przybieżeli do Betlejem pasterze

Gdy śliczna Panna


Carols from Ukraine*:

Angels in the sky

Carol, carol

Carol of the Bells (Szczedryk)


Gdy się Chrystus rodzi

Jezus malusieńki

Bracia patrzcie jeno

Lulajże Jezuniu

Mędrcy świata, monarchowie

Cicha noc

Oj maluśki, maluśki


*written by: Ivan Taranenko


Tickets are available online and at ticket offices in NOSPR since 30th October. 





KONCERT KOLĘDOWY / MIASTO OGRODÓW

Koncert kolędowy


Koncert kolęd dla Seniorów w Katowice Miasto Ogrodów


Program:

Gdy się Chrystus rodzi

A cóż z tą Dzieciną

Przybieżeli do Betlejem

Gdy śliczna Panna 

Lulajże Jezuniu 

Jezusa Narodzonego 

Les Anges dans nos campagnes 

Veinticinco de diciembre 

Dzisiaj w Betlejem 

Mizerna cicha

Wśród nocnej ciszy 

Jam jest dudka 

Jezus malusieńki 

Oj maluśki 


Koncert odbędzie w Mieście Ogrodów w Katowicach / godz. 18:00 

WSTĘP WOLNY!


Spotkajmy się i kolędujmy razem z okazji Bożego Narodzenia 2024. 


[eng]


Christmas carol concert for seniors in Katowice City of Gardens


Program:

When Christ is born

And what about the Child

They came to Bethlehem

When the lovely Virgin 

Lulajże Jezuniu 

Jesus is born 

Les Anges dans nos campagnes 

Veinticinco de diciembre 

Today in Bethlehem 

Mizerna cicha

Amidst the night's silence 

I am a quill 

Little Jesus 

Oj małyśki 


The concert will be held in the City of Gardens in Katowice / 6:00 pm 

FREE ENTRANCE!


Let's meet and carol together on the occasion of Christmas 2024. 






 
 








 

KOLĘDA Z AKTORAMI / TEATR ŚLĄSKI

Kolęda z aktorami 


Tradycją (od ponad 25 lat) stały się już przedświąteczne spotkania, podczas których nasi aktorzy wraz z widzami kolędują i składają sobie życzenia. Artyści na ten szczególny dzień nie tylko przygotowują bożonarodzeniową poezję i śpiewają kolędy. 

Tegoroczna edycja „Kolędy z aktorami” odbędzie się z udziałem Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”. Śpiewakom towarzyszył będzie pianista Michał Goławski. Zespół wystąpi w składzie 22-osobowym. 


Współorganizatorem wydarzenia jest Fundacja Teatru Śląskiego „Wyspiański”. 


Koncert odbędzie w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach / godz. 12:00 


Spotkajmy się i kolędujmy razem z okazji Bożego Narodzenia 2024. 


[eng]


It has become a tradition (for more than 25 years) to hold pre-Christmas meetings, during which our actors, together with the audience, carol and make wishes. The artists for this special day not only prepare Christmas poetry and sing carols.


This year's edition of “Carols with Actors” will be held with the participation of the Katowice City Singers Ensemble “Camerata Silesia”. The singers will be accompanied by pianist Michal Golawski. The ensemble will perform as a 22-member ensemble.


The event is co-organized by the Silesian Theater Foundation “Wyspianski”.


The concert will be held at the St. Wyspiański Silesian Theater in Katowice / 12:00 pm.


Let's meet and carol together on the occasion of Christmas 2024 ❤️❄️






 
 








 

PIEŚNI O ŚLĄSKU | SZALONEK | Strządała | Szostak | Camerata Silesia

Koncert w ramach XII Międzynarodowych Dni Henryka Mikołaja Góreckiego Refren

Wykonawcy:

Daniel Strządała – organy

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Anna Szostak – dyrygent


Program:

Witold Szalonek

Dzwon na dwa chóry chłopięce lub mieszany 

Toccata e corale na organy 

Katowicka ballada na chór mieszany i sopran solo

Interludium organowe

Dyptyk na szesnastoosobowy chór mieszany: część I – Modlitwa 

Interludium organowe

Śląska ballada ludowa na sopran solo i chór mieszany a cappella 

O Jasiowej Kasi na chór mieszany a cappella

Opolskie na chór mieszany a cappella 


Koncert połączony z premierą dwóch albumów płytowych z nagraniami utworów Witolda Szalonka wydanych nakładem ANAKLASIS/PWM.


3 grudnia zapraszamy Państwa na koncert szczególny – poświęcony pamięci pochodzącego ze śląska, związanego z katowicką Akademią Muzyczną wybitnego kompozytora Witolda Szalonka. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru czeka nas premiera czteropłytowego wydania albumu 

z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza, wizjonera i nowatorskiego twórcy. Wydawcą płyty jest ANAKLASIS, album poleca Polskie Wydawnictwo Muzyczne.


Na estradzie sali koncertowej Filharmonii Śląskiej usłyszymy artystów, którzy uczestniczyli w nagraniu płyty: Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia pod dyrekcją Anny Szostak oraz Daniela Strządałę (organy). 


„Sztuka, a w jej obszarach w poważnym stopniu muzyka, jest jednym z najważniejszych elementów społecznej więzi, komunikacji międzyludzkiej. Bez sztuki człowiek karleje. Tę wiedzę, może jeszcze nieuporządkowaną, wyniosłem z moich doświadczeń w pracy z chórami” – mówił Witold Szalonek. – „Ja od tych ludzi uczyłem się miłości do muzyki”. Szalonek prowadził amatorskie chóry: Hejnał, przy kopalni Łagiewniki oraz Echo, działający przy kopalni Śląsk 

w Chropaczowie. Koledzy akademicy uważali, że traci czas, on badał w ten sposób możliwości pierwszego i najbardziej oryginalnego instrumentu, 

czyli ludzkiego głosu, ale także śpiewu jako języka i zarazem potrzeby o niemal pierwotnym charakterze.


PIEŚNI O ŚLĄSKU – pierwszy z albumów, który będzie miał premierę 3 grudnia to zbiór kompozycji wokalnych śląskiego mistrza, doskonale podkreślających szerokość jego horyzontów. Był wizjonerem, twórcą nowatorskim, ale nie stronił od inspiracji lokalnym folklorem (O Jasiowej Kasi, Katowicka ballada, Opolskie, Śląska ballada ludowa na sopran solo i chór mieszany) czy muzyką sakralną (Litania Loretańska do Najświętszej Marii Panny, Miserere), pisał utwory ujmujące prostotą i niezwykle złożone. Podczas koncertu usłyszymy utworu z tego wydawnictwa, w wykonaniu Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia pod dyrekcją Anny Szostak.


Witold Szalonek twierdził, że jego twórczość jest poszukiwaniem muzycznej duszy instrumentu. Można by tę definicję skrócić: jego muzyka jest poszukiwaniem. Swoich odkryć dokonywał na różnych terytoriach i różnymi posługując się narzędziami, ale pół wieku jego pracy kompozytorskiej to eksperymenty przy użyciu tradycyjnych składników, budowanie indywidualnego języka na klasycznym fundamencie, na studiowaniu Bacha i Chopina, 

na wsłuchiwaniu się w najbliższe otoczenie, w tym muzykę ludową. Druga z płyt, CONNECTIONS, zawiera wybrane kompozycje Szalonka. Najstarsze – Toccata polyphonica na orkiestrę smyczkową z 1954 roku, a więc napisana jeszcze na studiach i Wyznania. Tryptyk do słów Kazimiery Iłłakowiczówny 

na głos recytujący, chór mieszany i orkiestrę kameralną, utwór z 1959 roku, który umożliwił katowickiemu artyście zaistnienie w międzynarodowym obiegu – sąsiadują tu z najpóźniejszymi, na przykład L’Hautbois mon amour (1999), który jest Szalonka wyznaniem miłości do oboju, a dla solisty (tu: Maksymilian Lipień, pierwszy oboista NOSPR) nie lada wyzwaniem. Pozostali wykonawcy to: Tomasz Konieczny (bas-baryton), Ania Karpowicz (flet), Urszula Kryger (alt), Joanna Freszel (głos), Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia oraz AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. 

~~ Filharmonia Śląska


Współorganizator koncertu - Polskie Wydawnictwo Muzyczne / ANAKLASIS


[ENG]

Concert as part of the XII International Days of Henry Nicholas Górecki Chorus


Contractors:

Daniel Sturridge - organs

The Katowice City Singers' Ensemble “Camerata Silesia”

Anna Szostak - conductor 


Programme:

Witold Szalonek

Bell for two boy choirs or mixed

Touché et choral na organy

Katowice ballad for mixed choir and solo soprano

Organ interlude

Diptych for sixteen-piece mixed choir: Part I – Prayer

Organ interlude

Silesian folk ballad for solo soprano and mixed choir a cappella

About Jasiova Kasi for mixed choir a cappella

Polish for mixed choir a cappella


Concert combined with the release of two albums with recordings of Witold Szalonek’s songs released by ANAKLASIS/PWM.


On December 3, we invite you to a special concert dedicated to the memory of the outstanding composer Witold Szalonek from Silesia, associated with the Katowice Academy of Music. The occasion is special, because this evening we will see the premiere of the four-disc edition of the album with songs and instrumental compositions of a Silesian master, visionary and innovative creator. The publisher of the album is ANAKLASIS, the album is recommended by the Polish Music Publishing Company.

On the stage of the concert hall of the Silesian Philharmonic, we will hear the artists who participated in the recording of the album: Ensemble of Singers of the City of Katowice Camerata Silesia under the direction of Anna Shostak and Daniel Strzęła (organs).


"Art, and in its areas to a serious extent music, is one of the most important elements of social connection, of interpersonal communication. Without art, man is dwarfed. This knowledge, perhaps not yet disordered, I took from my experience working with choirs," said Witold Szalonek. "I learned my love for music from these people," he added. Szalonek led amateur choirs: Heynał, at the Łagiewniki mine, and Echo, at the Śląsk mine.

in the Roughnecks. Fellow academics thought he was wasting his time exploring the possibilities of the first and most original instrument,

that is, the human voice, but also singing as a language and at the same time needs of an almost primal nature.


SONGS ABOUT SILESIA - the first of the albums, which will be released on December 3, is a collection of vocal compositions by the Silesian master, perfectly highlighting the breadth of his horizons. He was a visionary, an innovative creator, but he did not shy away from inspiration from local folklore (O Jasowa Kasi, Katowice ballad, Opolskie, Silesian folk ballad for solo soprano and mixed choir) or sacred music (Litania Loretańska to the Blessed Virgin Mary, Miserere), he wrote songs that are simple and extremely complex. During the concert we will hear a piece from this release, performed by the Ensemble of Singers of the City of Katowice Camerata Silesia under the direction of Anna Szostak.


Witold Szalonek claimed that his work was a search for the musical soul of an instrument. That definition could be shortened: his music is a search. He made his discoveries in different territories and with different tools, but half a century of his compositional work was about experimenting with traditional ingredients, building an individual language on a classical foundation, studying Bach and Chopin, listening to his immediate surroundings, including folk music. The second of the discs, CONNECTIONS, contains selected Szalonka compositions. The oldest is a Toccata polyphonica for string orchestra from 1954, written while still in college and in Confessions. A Triptych for Words by Kazimiera Iłlakowicz for a reciting voice, a mixed choir and a chamber orchestra, a piece from 1959 that enabled the Katowice artist to exist in international circulation - they are here next to the latest, for example, L'Hautbois mon amour (1999), which is a confession of love for both, and for the soloist (here: Maximilian Lipiń, first oboist NOSPR) quite a challenge. The other performers are: Tomasz Konieczny (bass-baritone), Ania Karpowicz (flute), Urszula Kryger (alto), Joanna Freszel (voice), the Ensemble of Singers of the City of Katowice Camerata Silesia and the AUKSO Chamber Orchestra of the City of Tychy.

~~ The Silesian Philharmonic


Co-organiser of the concert - Polish Music Publishing / ANAKLASIS

100-lecie Seminarium Duchownego

 koncert zamknięty

Mykieyn: Pasja wg św. Marka / Warszawa

Pasja wg św. Marka Pawła Mykietyna to zarazem dzieło wpisujące się w wielką tradycję pasyjną, jak i symbol rewolucyjnych przemian w tym gatunku. Począwszy od wyboru tekstu, opartego o wszystkie ewangelie oraz Księgę Izajasza, przedstawiającego historię na dwóch liniach czasowych, po ucieleśnienie Chrystusa kobiecym głosem, obecność agresywnego rocka i mikrotonowości w orkiestrze. Tematem utworu jest nie tylko męka Chrystusa, ale cierpienie jako element egzystencji człowieka. Mykietyn w utworze łączy tradycję z techniką sonorystyczną, muzyką konkretną czy rockiem, śpiew klasyczny z naturalnymi odgłosami emocji, melorecytacją, Sprechgesangiem.  


Artyści:

Urszula Kryger

Kasia Moś

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 

Jasnogórski Chór Chłopięco-Męski „Pueri Claromontani”

AUKSO - Orkiestra Miasta Tychy

Marek Moś - dyrygent

Magdalena Cielecka - narratorka

Tomasz Cyz - reżyser 

Katarzyna Łuszczyk | reż. światła

Monika Stolarska, Piotr Bontro | Video 


Aktorki/performerki:

Anna Bieżyńska

Karolina Bruchnicka

Emma Giegżno

Patrycja Grzywińska

Weronika Humaj

Alicja Juszkiewicz

Angelika Kurowska

Anastazja Małocha

Aleksandra Piotrowska

Karina Rezner


21 listopada 2024 / 19:30

Filharmonia Narodowa, Warszawa


Koncert będzie transmitowany live na antenie Programu II Polskiego Radia!


[eng]

Passion according to St. The Mark of Paweł Mykietyin is both a work of great passion and a symbol of revolutionary changes in this genre. From the choice of text, based on all the Gospels and the Book of Isaiah, presenting the story on two timelines, to the embodiment of Christ with a female voice, the presence of aggressive rock and microtonality in the orchestra. The theme of the work is not only the Passion of Christ, but suffering as an element of human existence. Mykietyn combines tradition with sonoristic technique, concrete music or rock, classical singing with natural sounds of emotions, melorecitation, Sprechgesang.


Artists:

Urszula Kryger

Kasia Moś

The Katowice City Singers' Ensemble “Camerata Silesia” 

„Pueri Claromontani” Boys’ and Boys’ Choir

AUKSO - Chamber Orchestra of the City of Tychy 

Marek Moś - conductor

Magdalena Cielecka - narrator

Tomasz Cyz - director

Katarzyna Łuszczyk | light dir.

Monika Stolarska, Piotr Bontro | Video


Actresses/Performers:

Anna Bieżyńska

Karolina Bruchnicka

Emma Giegzno

Patrycja Grzywińska

Veronika Humaj

Alicia Juszkiewicz

Angelika Kurowska

Anastasia Małocha

Alexandra Piotrowska

Karina Rezner


21 November 2024 / 19:30

National Philharmonic, Warsaw


Concert will be broadcast live at Dwójka - Polish Radio! 


Camerata Silesia / Nemesis / Muzyka mindfulness / Hipnotyzująca i transcendentalna

Repertuar: 

Arvo Pärt 

Da pacem Domine na chór a cappella

----

Fratres na kwartet saksofonowy 

 

Paweł Łukaszewski

Aaronic Blessing na dwa chóry mieszane a cappella 

 

Gija Kanczeli

Amao omi na chór mieszany i kwartet saksofonowy

 

Kompozycje Arvo Pärta i Gii Kanczelego przesycone są głęboką refleksją nad sensem życia, poruszają uniwersalne kwestie ludzkich doświadczeń. Ich wszechobecny minimalizm tworzy przestrzeń do introspekcji i medytacji, pozwala na osiągnięcie skupienia, które niesie ze sobą element metafizyki. 

W kontekście współczesnych konfliktów, niepokojów, a nawet modnych trendów mindfulness ta muzyka pozwala skupić się na tym, co naprawdę ważne 

i piękne. Otwiera przed słuchaczami przestrzeń do refleksji nad własnym życiem i otaczającym światem.  


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 

Anna Szostak - dyrygentka 

Kwartet saksofonowy Nemesis: 

Łukasz Dyczko - saksofon sopranowy 

Oskar Rzążewski - saksofon altowy 

Karol Mastalerz - saksofon tenorowy 

Wojciech Chałupka - saksofon barytonowy

16 listopada 2024 / godz. 19:30

NOSPR, Katowice

 

[eng] 


Repertoire:

Arvo Pärt 

Da pacem Domine for choir and a cappella 

-----

Fratres for saxophone quartet

 

Paweł Łukaszewski 

Aaronic Blessing for two mixed choir and a cappella

 

Gija Kanczeli

Amao omi for mixed choir and saxophone quartet

 

The compositions of Arvo Pérta and Gia Kanczeli are imbued with a deep reflection on the meaning of life, touching on universal issues of human experience. Their ubiquitous minimalism creates a space for introspection and meditation, allowing for a focus that carries with it the element of metaphysics. In the context of contemporary conflicts, unrest, and even fashionable trends of mindfulness, this music allows us to focus on what is really important and beautiful. It opens up a space for the listener to reflect on his own life and the world around him. 

 

Contractors:

The Katowice City Singers' Ensemble "Camerata Silesia” 

Anna Szostak - conductor

Nemesis Saxophone Quartet: 

Lukasz Dyczko - soprano saxophone 

Oskar Rzyzewski - alto saxophone 

Karol Mastalerz - tenor saxophone 

Wojciech Chalupka - baritone saxophone

 

November 16th, 2024 / 7:30 p.m.

NOSPR, Katowice

V-te nie zabijaj / Toruń

Koncert „V-te nie zabijaj”


Koncert w 40. rocznicę męczeńskiej śmierci bł. ks. Jerzego Popiełuszki


Program:

Marcin Zdunik - Litania do Serca Pana Jezusa "Cor Jesu" na głos solowy, chór i orkiestrę

Samuel Barber - Agnus Dei

Ola Gjeilo - Serenity (O Magnum Mysterium) na chór i wiolonczelę

Tomasz Bojarczuk:

- Psalm 25 „Ku Tobie wznoszę mą duszę”

- Psalm 96 „Śpiewajcie Panu pieśń nową”


Wykonawcy:

Soliści:

Olga Bończyk

Karolina Kram-Chojnacka

Maciej Miecznikowski

Stanisław Zyskowski

Marcin Zdunik - wiolonczela

Sławek Kosiński - gitara


Zespół Śpiewaków Miasta Katowice "Camerata Silesia"

Anna Szostak - dyrygent chóru

Hubert Kowalski - dyrygent 


Orkiestra: Utalentowani instrumentaliści, studenci i absolwenci województwa kujawsko-pomorskiego


Narracje:

Agnieszka Wawrzkewicz

Marcin Kwaśny 


20.10.2024, godz. 17:00

Kościół akademicki pw. Ducha Świętego /  TORUŃ


[eng]

Concert „V-th do not kill”

Concert on the 40th anniversary of the martyrdom of Blessed Fr. Jerzy Popiełuszko


Programme:

Marcin Zdunik - Litany to the Heart of Jesus „Cor Jesu” for solo voice, choir and orchestra

Samuel Barber - Agnus Dei

Ola Gjeilo - Serenity (O Magnum Mysterium) for choir and cello

Tomasz Bojarczuk:

- Psalm 25 „To You I lift up my soul”

- Psalm 96 „Sing to the Lord a new song”


Conductors:

Soloists:

Olga Bończyk

Karolina Kram-Chojnacka

Maciej Miecznikowski

Stanislaw Zyskowski

Marcin Zdunik - cello

Slawek Kosinski - guitar


The Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia”

Anna Szostak - conductor of choir

Hubert Kowalski - conductor


Narratives:

Agnieszka Wawrzkiewicz

Marcin Kwasny


20.10.2024 / 5 p.m.

Academic Church of St. The Holy Spirit




 

XIX Festiwal Muzyki Oratoryjnej MUSICA SACROMONTANA

SKARBY MUZYKI POLSKIEJ - ANDRZEJ SIEWIŃSKI I JÓZEF ZEIDLER 

Koncert dedykowany ks. Zbigniewowi Starczewskiemu COr z okazji 50-lecia kapłaństwa


Repertuar: 

Media vita (Anonim, Kancjonał Benedyktynek sandomierskich, 1721) 

Andrzej Siewiński - Requiem 

Józef Zeidler - Agnus Dei, Dona dobis pacem - Missa ex D


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 

Anna Szostak - dyrygentka


Soliści: 

Agnieszka Krusz - alt 

Grzegorz Wollmann - kontratenor 

Łukasz Nowak - tenor 

Aleksandra Poniszowska - sopran 

Bogumił Stelmach - tenor 

Magda Szostak-Krupowicz - sopran 

Izabela Kopiec - alt 

Remigiusz Nowak - bas 

Adam Myrczek - narrator


6 października 2024 / godz. 18:30

Gostyń - Święta Góra

Sanktuarium Maryjne Świętogórskiej Róży Duchownej. Kongregacja Oratorium św. Filipa Neri 

15, 63-800 Głogówko


WSTĘP WOLNY!


[eng] 


TREASURES OF POLISH MUSIC - ANDRZEJ SIEWISKI AND JOSEF ZEIDLER 

Concert dedicated to Fr Zbigniew Starczewski on the occasion of the 50th anniversary of the priesthood


Reportoire:

Media vita (Anonim, Kancjonał Benedyktynek sandomierskich, 1721)

Andrzej Siewiński - Requiem 

Józef Zeidler - Agnus Dei, Dona dobis pacem - Missa ex D


Contractors:

The Katowice City Singers' Ensemble "Camerata Silesia” 

Anna Szostak - conductor


Sololists: 

Agnieszka Krusz - alto

Grzegorz Wollmann - countertenor 

Łukasz Nowak - tenor 

Aleksandra Poniszowska - soprano

Bogumił Stelmach - tenor 

Magda Szostak-Krupowicz - soprano 

Izabela Kopiec - alto

Remigiusz Nowak - bass 

Adam Myrczek - narrator


October 6th, 2024 / 6:30 p.m.

Gostyń - Holy Mountain

Sanctuary of the Holy Spiritual Rose. Congregation of the Oratory of St. Philip Neri

15, 63-800 Głogówko 


FREE ENTRANCE!




 


 

XXXIII Festiwal im. Adama Didura w Sanoku

Repertuar:

J.S.Bach - Preludium C- dur BWV 846 - opracowanie Andrzej Jagodziński (Trio)

Andrzej Jagodziński/Wiesława Sujkowska - Nie bądź obojętny 

Andrzej Jagodziński/Wiesława Sujkowska - Srebrny książę 

Samuel Barber - Agnus Dei 

Olivier Messiaen - O sacrum convivium 

Peteris Vasks - The Fruit of Silence 

Andrzej Jagodziński – Requiem 


Wykonawcy:

Grażyna Auguścik

Agnieszka Wilczyńska

Wojciech Myrczek

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” pod dyrekcją Anny Szostak

Andrzej Jagodziński Trio w składzie: Andrzej Jagodziński, Adam Cegielski, Czesław Bartkowski


26 września 2024 / godz. 19:00

Sanocki Dom Kultury

ul. Mickiewicza 24, Sanok


Cena biletu: 50zł

Sprzedaż biletów i karnetów od 2 września 2024

Kasa w Sanockim Domu Kultury czynna w dni powszednie – 9.00 - 14.00; 15.00 - 18.00

soboty i niedziele – 15.00 - 18.00


[eng] 

 

Reportoire: 

J. S. Bach - Prelude in C major BWV 846 - arranged by Andrzej Jagodziński  

Andrzej Jagodziński / Wiesława Sujkowska - Do not be indifferent 

Andrzej Jagodziński / Wiesława Sujkowska - The Silver Prince 

Samuel Barber - Agnus Dei 

Olivier Messiaen - O sacrum convivium Peteris Vasks - The Fruit of Silence 

Andrzej Jagodziński - Requiem 


Contractors: 

Grażyna Auguścik 

Agnieszka Wilczyńska 

Wojciech Myrczek 

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” directed by Anna Szostak

Andrzej Jagodziński Trio: Andrzej Jagodziński, Adam Cegielski, Czesław Bartkowski


September 26th, 2024 /  7 p.m.

House of Culture, Sanok

24 Mickiewicza, Sanok, Poland


Ticket price: 50zł

Sale of tickets and passes from 2 September 2024 

Ticket office in Sanocki House of Culture open weekdays – 9.00 - 14.00; 15.00 - 18.00 Saturdays and Sundays – 15.00 - 18.00

 


 

19. GORCZYCKI FESTIWAL

Serdecznie zapraszamy na 19 edycję Gorczycki Festiwal! :) 

Już 22 września o godzinie o 17:00 wystąpimy w Kościele pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Katowicach. 


Program: 


Grzegorz Gerwazy Gorczycki – Agnus Dei z Missa Paschalis

Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Sepulto Domino na chór męski

Władysław Leszczyński (ur. 1616, zm. 1680) – Mandatum novum

Artem Wedel – koncert chóralny nr 9 „Propowidnika wiry i slugu slowa"

Maksym Berezowski – koncert chóralny nr 3 „Ne otwerży mene…”

Dmitro Bortniański - Heruvimskaya Pesn No.7 (Pieśń Cherubinów nr 7)

Arvo Pärt – Da pacem Domine

Samuel Barber – Agnus Dei 


Wykonawcy: 

Aleksandra Poniszowska - sopran 

Anna Szostak - dyrygentka 

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 


[eng]


We cordially invite you to the 19th edition of the Gorczycki Festival! 

On September 22th at 5:00 p.m. we will perform in Church of St. Apostles Peter and Paul in Katowice.


Programme:


Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Agnus Dei z Missa Paschalis 

Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Sepulto Domino na chór męski 

Władysław Leszczyński (ur. 1616, zm. 1680) - Mandatum novum 

Artem Wedel - koncert chóralny nr 9 „Propowidnika wiry i slugu slowa” 

Maksym Berezowski - koncert chóralny nr 3 „Ne otwerży mene...” 

Dmitro Bortniański - Heruvimskaya Pesn No. 7 (Pieśń Cherubinów nr 7) 

Arvo Pärt - Da pacem Domine 

Samuel Barber - Agnus Dei 


Contractors:

Aleksandra Poniszowska - soprano

Anna Szostak - conductor

The Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia” 



 

10. DNI MUZYKI UKRAIŃSKIEJ W WARSZAWIE

10. Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie 

Festiwal odbywa się rokrocznie stawiając sobie za zadanie promocję muzyki ukraińskiej, w naszym głębokim przekonaniu o ważności przedstawienia polskiej publiczności ukraińskiej kultury wysokiej.

 

Program: 


Maksym Berezowski (1745-1777)

Pryczasni wirszi (wersety sakramentalne): 

- Radujtesia, prawedniji (Cieszcie się, sprawiedliwi) 

- W pamiať wicznuju (Pamiętamy na wieki) 


Z Liturhiji (ze mszy świętej): 

- Mylisť myru (Miłosierdzie pokoju) 


Pryczasnyj wirsz (werset sakramentalny): 

- Czaszu spasinnia pryjmu (Przyjmę kielich zbawienia) 


Koncert nr 3 „Ne otwerży mene wo wremja starosti” (Nie odtrącaj mnie w czasie starości)

 

Dmytro Bortnianski 

- Cheruwymska pisń No. 7 (Pieśń Cherubinów nr 7) 

- Koncert nr 32 „Skaży my, Hospody, konczynu moju” (O Panie, mój kres pozwól mi poznać)


Stepan Dehtiarew (1766-1813) 

Koncert „Ty moja kripost' Hospody” (Tyś moją twierdzą, Panie)


Artem Wedel (1767-1808)

Z Wsenicznoji (Z Wigili paschalnej) 

- Prijdite poklonimsia (Przyjdźcie, pokłońmy się) 

- Blahoslowy dusze moja Hospoda (Błogosław, duszo moja, Pana) 

- Bohorodyce Diwo, radujsia (Bogurodzico Dziewico, raduj się) 


Z Liturhiji (Z Liturgii): 

- Mylosť myra (Miłosierdzie pokoju) 


Koncert nr 9 „Propowidnyka wiry i sluhu slowa” (Głosiciela wiary i sługę słowa) 


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Anna Szostak - dyrygentka


10 września 2024 / 19:00 

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego 

ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

 

 

[eng]

10. Days of Ukrainian Music in Warsaw

The festival is held annually with the aim of promoting Ukrainian music, in our deep conviction of the importance of presenting Ukrainian high culture to the Polish audience.

Programme: 


Maxim Berezovsky (1745-1777)

Pryczasni wirszi (sacramental verses):

- Radujtesia, pravedniji (Rejoice, righteous ones)

- W pamiať wicznuju (In eternal memory)


Z Liturhii (from the Holy Mass):

- Mylost Miru (The Grace of Peace)


Pryczasnyj wirsz (sacramental verse): 

- Czasu spasinnia pryjmu (I will receive the chalice of salvation) 


Concert No. 3 "Ne otwerży mene wo wremja starosti" (Do not reject me in old age)

 

Dmytro Bortniansky

- Cheruwymska pisń No. 7 (Song of Cherubim No. 7)

- Concert No. 32 "Skaży my, Hospody, konczynu moju" (O Lord, let me know my end)

 

Stepan Dehtiarew (1766-1813)

Koncert „Ty moja kripost' Hospody” (You Are My strength, Lord)


Artem Wedel (1767-1808)

Z Wsenicznoji (the Easter Eve)

- Prijdite poklonimsia (Let's go bowing)

- Blahoslowy dusze moja Hospoda (Bless, my soul, the Lord)

- Bohorodyce Diwo, radujsia (Virgin Mary, rejoice)


Z Liturhiji (from the Holy Mass):

- Myłost myra (The Grace of Peace) 


Concert No. 9 "Propowidnyka wiry i sluhu slowa" (Preacher of the Faith and Servant of the Word)


Contractors:

The Katowice City Singers' Ensemble “Camerata Silesia” 

Anna Szostak - conductor

 

September 10, 2024 / 7 p.m. 

Concert Studio of Polish Radia im. W. Lutosławski

Modzelewskiego 59, Warsaw

 

19. GORCZYCKI FESTIWAL

Serdecznie zapraszamy na 19 edycję Gorczycki Festiwal! 


Już 8 września o godzinie 18:00 wystąpimy w Kościele św. Józefa w Chorzowie. 


Program: 


Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Agnus Dei z Missa Paschalis 

Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Sepulto Domino na chór męski 

Władysław Leszczyński (ur. 1616, zm. 1680) - Mandatum novum 

Artem Wedel - koncert chóralny nr 9 „Propowidnika wiry i slugu slowa” 

Maksym Berezowski - koncert chóralny nr 3 „Ne otwerży mene...” 

Dmitro Bortniański - Heruvimskaya Pesn No. 7 (Pieśń Cherubinów nr 7) 

Arvo Pärt - Da pacem Domine 

Paweł Łukaszewski - Aaronic Blessing  

Samuel Barber - Agnus Dei 


Wykonawcy:

Aleksandra Poniszowska - sopran

Anna Szostak - dyrygentka

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 


Wieczór rozpoczniemy dwoma utworami patrona festiwalu Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego. Agnus Dei z Missa Paschalis oraz Sepulto Domino na chór męski to przykłady mistrzowskiego warsztatu kompozytora, który w swojej muzyce potrafi oddać zarówno dramatyzm, jak i kontemplacyjną atmosferę sakralnych ceremonii.

Mandatum Novum Władysława Leszczyńskiego, utwór o głębokim przesłaniu miłości i pokory, podkreśla rolę wspólnoty i wzajemnej troski w życiu duchowym. Tego wieczoru przeniesiemy się także na wschód Europy, gdzie muzyka liturgiczna rozwijała się w wyjątkowy sposób. Koncerty chóralne Artema Wedela i Maksyma Berezowskiego oraz Heruvimskaya Pesn No.7 Dmitra Bortniańskiego to perły wschodnioeuropejskiego sakralnego repertuaru chóralnego, które cechuje głęboka duchowość i bogactwo harmonii.

Niezwykle poruszający utwór Da pacem Domine estońskiego kompozytora Arvo Pärta, będący prośbą o pokój, ukazuje minimalizm w służbie religijnej refleksji. Jego subtelne, niemal medytacyjne brzmienie podkreśli duchową atmosferę koncertu. Aaronic Blessing Pawła Łukaszewskiego to modlitwa błogosławieństwa, która swoją prostotą i klarownością oddaje istotę sakralnej muzyki współczesnej.

Koncert zwieńczy Agnus Dei Samuela Barbera, chóralna adaptacja jego słynnego Adagio for Strings. Ta przejmująca, pełna melancholii pozwoli na zakończenie wieczoru przenieść się w stan refleksji i wyciszenia.


[eng]

We cordially invite you to the 19th edition of the Gorczycki Festival! 


On September 8th at 6:00 p.m. we will perform in Church of St. Joseph in Chorzow. 


Programme:


Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Agnus Dei z Missa Paschalis 

Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Sepulto Domino na chór męski 

Władysław Leszczyński (ur. 1616, zm. 1680) - Mandatum novum 

Artem Wedel - koncert chóralny nr 9 „Propowidnika wiry i slugu slowa” 

Maksym Berezowski - koncert chóralny nr 3 „Ne otwerży mene...” 

Dmitro Bortniański - Heruvimskaya Pesn No. 7 (Pieśń Cherubinów nr 7) 

Arvo Pärt - Da pacem Domine 

Paweł Łukaszewski - Aaronic Blessing 

Samuel Barber - Agnus Dei 


Contractors:

Aleksandra Poniszowska - soprano

Anna Szostak - conductor

The Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia”  


We will start the evening with two works by the patron of the festival Grzegorz Gerwaz Gorczycki Agnus Dei with Miss Paschalis and Sepulto Domino for male choir are examples of the master workshop of the composer, who in his music is able to reproduce both the drama and the contemplative atmosphere of sacred ceremonies. 

Wladyslaw Leszczynski's Mandatum Novum, a work with a profound massage of love and humillity, emphasizes the role of community and mutual concern in spiritual life. This evening we will also move to Eastern Europe, where liturgical music has developed in a unique way. The choral concerts of Artem Wedel and Maxim Berezowski and Heruvimskaya Pesn No.7 by Dmitri Bortnianski are pearls of Eastern Europe's sacred choral repertoire, characterized by deep spirituallity and richness of harmony. 

The extremely moving piece Da pacem Domine by Estonian composer Arvo Part, which is a plea for peace, shows minimalism in the service of religious reflection. Its subtle, almost meditative sound will emphasize the spiritual atmosphere of the concert. The Aaronic Blessing by Pawel Lukaszewski is a prayer of blessing, which with its simplicity and clarity reflects the essence of sacred contemporary music. The concert will culminate with Samuel Barber’s Agnus Dei, a choral adaptation of his famous Adagio for Strings. This poignant, melancholy performance will end the evening in a state of reflection and silence.


Camerata Silesia / (Wcale nie taka) Mała Msza Uroczysta

La petite messe solennelle, czyli Mała msza uroczysta, wcale nie jest taka mała, jak wskazuje na to jej tytuł. Wprost przeciwnie – mówi się o niej, że jest jednym z bardziej rozbudowanych utworów w dorobku Gioacchina Rossiniego, odczytywanym nawet jako swoisty duchowy testament.


A więc dlaczego „mała”? Msza powstała pierwotnie jako dosyć kameralne dzieło przeznaczone na niewielką obsadę. Powód był prozaiczny – miejsce jej prawykonania. Kaplica w paryskiej prywatnej rezydencji hrabiego Alexisa Pilleta-Willa przy rue Moncey nie była zbyt przestronna, dlatego Rossini postanowił rozpisać partyturę raptem na dwanaścioro śpiewaków, w tym czworo solistów, dwa fortepiany i harmonium.


Rossini nie krył, że liczba śpiewaków to nutowe odbicie dwunastu apostołów odwzorowane z fresku mistrza Leonarda da Vinci Ostatnia wieczerzy, jednak – jak zapewniał Boga – nie uświadczy się w tym gronie Judasza, a śpiew będzie con amore na chwałę Boską. Całość skwitował dowcipnie, uznając swoje dzieło za… ostatni grzech starości.


Rossini stworzył dzieło nadzwyczajne, głębokie, ale pełne lekkości, tak typowej dla pisanych przez niego wcześniej oper. Nie krył jednak niepewności co do wartości tego, co stworzył, i w dedykacji, zdradzającej wielki dystans do muzyki i samego siebie, oznajmiał: „Dobry Boże. Ta mała msza jest ukończona. Ale czy to muzyka sakralna czy raczej świętokradztwo? Urodziłem się dla opery buffa, jak wszyscy dobrze wiecie. Nie za wiele techniki, odrobina serca – to wszystko. Bądźcie błogosławieni i niech dany mi będzie raj”.


Kilka lat po premierze Rossini dokonał ponownej orkiestracji – jak sam mówił, tylko po to, aby nie zrobili tego inni. Dodał też dwie kompozycje instrumentalne: preludium religioso i fugę w Offertorium oraz sopranową arię O salutaris hostia opartą na hymnie św. Tomasza z Akwinu. Zastrzegł też, że można je wykonać dopiero po jego śmierci. A powód był prozaiczny. Papież, pomimo próśb Rossiniego, nie wyraził zgody na to, aby do wykonania dzieła zgodnie z przeznaczeniem – w świątyni – można było zaangażować głosy kobiece. Ot, kompozytor nie cenił katedralnych chórów chłopięcych. Niestety, papież nie przychylił się do prośby twórcy. Ostatnią wolę kompozytora uszanowano. Świat musiał poczekać do 24 lutego 1869 roku, by po raz pierwszy usłyszeć wersję zorkiestrowaną. Stało się to z okazji 77. urodzin Rossiniego – trzy miesiące po jego śmierci.


Alexandra Kozowicz


Program: Gioacchino Rossini - „Petite messe solennelle” na chór, kwartet solistów, fortepian i harmonium 


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Iwona Hossa - sopran

Natalia Płonka - alt

Stanisław Napierała - tenor 

Remigiusz Nowak - bas

Michał Goławski - fortepian

Klaudiusz Jania - pozytyw

Anna Szostak - dyrygentka 


2 czerwca 2024 / 18:00 

NOSPR, Katowice


[eng]

La petite messe solennelle, or Little Solemn Mass, is not as small as its title suggests. On the contrary, it is said to be one of the more elaborate works in the oeuvre of Gioacchino Rossini, read even as a kind of spiritual testament.


So why “small”? The Mass was originally created as a rather intimate work intended for a small cast. The reason was prosaic – the place where it was first performed. The chapel in the Parisian private residence of Count Alexis Pillet-Will on rue Moncey was not very spacious, so Rossini decided to write the score quickly for twelve singers, including four soloists, two pianos and a harmonium.


Rossini made no secret of the fact that the number of singers is a musical reflection of the twelve apostles depicted in Leonardo da Vinci’s fresco The Last Supper, but – as he assured God – Judas will not be seen in this group, and the singing will be con amore for the glory of God. He dismissed the whole thing in a witty way, declaring his work to be. . . the last sin of old age.


Rossini created an extraordinary work, profound, but full of lightness, so typical of his earlier operas. However, he did not hide his uncertainty about the value of what he had created, and in a dedication that betrayed a great distance to music and himself, he declared: “Good God. This little mass is over. But is it sacred music or sacrilege? I was born for opera buffa, as you all know. Not too much technique, a little heart – that’s all. Be blessed and may paradise be given to me. ”


A few years after the premiere, Rossini orchestrated again - as he said, only to prevent others from doing so. He also added two intstrumental compositions: the preludium religioso and the fugue in Offertorium and the soprano aria O salutaris hostia based on the hymn of Saint Paul. Thomas Aquinas. He also stated that they could not be performed untill after his death. And the reason was prosaic. The Pope, despite Rossini's requests, refused to allow women's voices to be used to carry out the work as intended - in the temple. Oh, the composer didin't appreciate cathedral boys's choirs. Unfortunately, The Pope didin't agree to the author's request. The composer's last will was respected. The World had to wait until February 24, 1869 to hear the orchestrated version for the first time. It was on the occasion of Rossini's 77th birthday, three months after his death.


Alexandra Kozowicz


Program: Gioacchino Rossini - „Petite messe solennelle” for choir, soloist quartet, piano and harmonium. 


Contractors:

The Katowice City Singers' Ensemble "Camerata Silesia” 

Iwona Hossa - soprano

Natalia Płonka - alt

Stanisław Napierała - tenor 

Remigiusz Nowak - bass

Michał Goławski - piano

Klaudiusz Jania - positive 

Anna Szostak - conductor


June 2, 2024 / 6 p.m. 

NOSPR, Katowice


 

Eckelshausener Musiktage

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MUZYKI KAMERALNEJ 

Kiedy w górnej dolinie Lahntal pomiędzy miastem uniwersyteckim Margburg, a uzdrowiskiem Bad Laasphe, pomieszczenia kościołów, budynków przemysłowych, pałaców i stajni przekształcają się w podium muzyki, rozpoczynają się międzynarodowe Tygodnie Muzyki Kameralnej w Eckelshausen. 


„Words of Mystery” - Uroczysty koncert na zakończenie 


Program: 

cz. I.

Bartłomiej Pękiel  - Agnus Dei

o. Władysław Leszczyński OSPPE - Mandatum novum - with cello (basso continuo)

Olivier Messiaen - O sacrum convivium

Roxanna Panufnik - All Shall be Well (with cello)

Arvo Pärt - Da pacem Domine

Pēteris Vasks - The Fruit of Silence

******

cz. II.

Paweł Łukaszewski - Nunc dimittis

Ola Gjeilo - Serenity (O Magnum Mysterium) (with cello)

Samuel Barber - Agnus Dei

Krzysztof Penderecki - Agnus Dei, Polskie requiem

Paweł Łukaszewski - Seven last words of Christ (with cello)


Wykonawcy:

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Marcin Zdunik - wiolonczela

Anna Szostak - dyrygent

 

19 maja 2024 / godz. 19:00

Stiftskirche, Klosterberg 1, 35083 Wetter (Hessen), Niemcy

 

[eng]

INTERNATIONAL CHAMBER MUSIC FESTIVAL

When in the upper Lahntal valley between the university town of Marburg and the spa town of Bad Laasphe, the rooms of churches, industrial buildings, palaces and stables are transformed into music venues, the International Chamber Music Weeks in Eckelshausen begin. 


„Words of Mystery” - Ceremional concert at the end

Program:

part I.

Bartłomiej Pękiel - Agnus Dei

o. Władysław Leszczyński OSPPE - Mandatum novum - with cello (basso continuo)

Olivier Messiaen - O sacrum convivium

Roxanna Panufnik - All Shall be Well (with cello)

Arvo Pärt - Da pacem Domine

Pēteris Vasks - The Fruit of Silence

******

part II.

Paweł Łukaszewski - Nunc dimittis

Ola Gjeilo - Serenity (O Magnum Mysterium) (with cello)

Samuel Barber - Agnus Dei

Krzysztof Penderecki - Agnus Dei, polish Requeim

Paweł Łukaszewski - Seven last words of Christ (with cello) 


Performers: 

The Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia” 

Marcin Zdunik - cello 

Anna Szostak - conductor 

 


Maj 19, 2024 / 7 p.m.

Stiftskirche, Klosterberg 1, 35083 Wetter (Hessen), Deutschland  

 

Sacrum in Musica- 18.04 Muzyka Klasyczna

Festiwal „Sacrum in Musica” to koncerty o ekumenicznym charakterze, które wyróżniają się bogactwem gatunkowym muzyki, powstałej z duchowej i religijnej inspiracji. 

18 kwietnia, w czwartek, o 19:00 na jednej scenie pojawią się dwa wyjątkowe składy: Bielska Orkiestra Cavatina dyrygowana przez Jacka Obstarczyka oraz Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” dyrygowany przez Annę Szostak. 

Program zachwyci każdego melomana!


Program: 

Antonio Vivaldi - Gloria RV 589 

Josef Suk - Medytacja na staroczeskim chorale „Święty Wojciech” Op. 35a

Pēteris Vasks - The Fruit of Silence 

Arvo Pärt - The Deer's Cry

Ola Gjeilo - Song of the Universal 


Wykonawcy: 

Bielska Orkiestra Cavatina 

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” 

Jacek Obstarczyk - dyrygent 

Anna Szostak - dyrygentka 


18 kwietnia 2024 / godz. 19:00

Cavatina Hall

ul. Dworkowa 2, Bielsko-Biała


[eng]

The „Sacrum in Musica” festival includes concerts of ecumenical nature, distinquished by the richness of music genres resulting from spiritual and religious performances. 

On Thursday, April 18, at 7 p.m., one performance will be held by two unique ensembles: Cavatina Philharmonic Orchestra conducted by Jacek Obstarczyk and the Katowice City Singers's Ensemble „Camerata Silesia” conducted by Anna Szostak. 

The program will delight every music lover!

Program:

Antonio Vivaldi - Gloria RV 589

Josef Suk - Meditation on the Old Czech chorale "Saint Wenceslas" Op. 35a 

Pēteris Vasks - The Fruit of Silence

Arvo Pärt - The Deer's Cry

Ola Gjeilo - Song of the Universal


Contractors: 

Cavatina Philhormonic Orchestra 

the Katowice City Singers' Ensemble „Camerata Silesia” 

Jacek Obstarczyk - conductor 

Anna Szostak - conductor 


April 18, 2024 / 7 p.m.

Cavatina Hall

2 Dworkowa STR, Bielsko-Biała

 

Miserere mei, Deus - Muzyka na Wielki Piątek

Tradycyjny koncert „Miserere mei, Deus – Muzyka na Wielki Piątek” w 2024 roku odbędzie już po raz trzynasty.


Przedsięwzięcie, którego pomysłodawcą jest Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” pod dyr. Anny Szostak, rokrocznie przyciąga do katowickiego kościoła pw. świętych Apostołów Piotra i Pawła tłumy melomanów z całego regionu, którzy w tym roku ponownie zgromadzą się, by w szczególny sposób spędzić czas wielkopiątkowego wieczoru. 

Podczas koncertu tradycyjnie wykonane zostanie słynne „Miserere” Gregorio Allegriego oraz program przygotowany specjalnie na tegoroczną edycję wydarzenia. 

 

29 marca 2024 / godz. 23:00

Kościół pw. św. Apostołów Piotra i Pawła

ul. Mikołowska 32, Katowice


[eng]

The traditional concert "Miserere mei, Deus - Music for Good Friday" will take place for the thirteenth time in 2024.


The project was initiated by the Katowice City Singers' Ensemble "Camerata Silesia" conducted by Anna Szostak, every year attracts to the Church of St. Saint Apostles Peter and Paul crowds of music lovers from the entire region, who will gather again this year to spend Good Friday evening in a special way.

The concert will traditionally feature the famous "Miserere" by Gregorio Allegri and a program prepared especially for this year's edition of the event.


March 29, 2024 / 11 p.m.

Church of St. Saint Apostles Peter and Paul

32 Mikołowska STR, Katowice

 

Muzyka na Wielki Piątek

Koncert Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” w Kościele Rzymskokatolickim pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa.


28 marca / godz. 18:00

ul. L. Solskiego 2

Katowice - Murcki


[eng]

Concert of the Katowice City Ensemble Singers' "Camerata Silesia" in the Roman Catholic Church Sacred Heart of Jesus.


28 march / 6 p.m. 

2 L. Sokolskiego STR, Katowice - Murcki 

 

Misterere mei, Deus / 17. Festiwal All'improvviso

Tradycyjny koncert „Miserere mei, Deus” zabrzmi w tym roku także w kościele pw. Wszystkich Świętych w Gliwicach w ramach 17. Festiwalu All'improvviso. 


WSTĘP WOLNY - obowiązuje rezerwacja wejściówek ➡️ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

27 marca / godz. 19:30

ul. Kościelna 4, Gliwice


Festiwal All'Improvviso, to spotkanie wyjątkowych muzyków z równie wyjątkową publicznością - nie tylko z Polski. Szesnaście dotychczasowych edycji na stałe wpisało się w kalendarz najważniejszych wydarzeń muzycznych w naszym kraju, czego dowodem jest nie tylko regularnie powiększana oferta programowa, ale uznanie płynące zarówno ze strony samych muzyków (honorowym Dyrektorem Artystycznym Festiwalu jest Arianna Savall), ale również tak prestiżowych organizacji jak REMA. 



[eng]

Traditional concert "Miserere mei, Deus" will take place this year in the Church of St. All the saints in Gliwice as part of the 17. Festival All'improvviso. 


FREE ENTRANCE - ticket reservation is required ➡️ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

27 march / 7.30 p.m. 

4 Kościelna STR, Gliwice


The All'Improvviso festival is a meeting of unique musicians with an amazing audience - not only from Poland. The sixteen editions so far have become permanent fixtures in the calendar of the most important music events in our country, as evidenced not only by regularly expanded program offer, but also by the recognition coming from the musicians themselves (the honorary Artistic Director of the Festival is Arianna Savall), but also of such prestigious organizations as REMA. 

 

Hymn Cherubinów - Koncert Muzyki Cerkiewnej

Pierwszy dzień wiosny już od wielu lat kojarzy się ze świętem muzyki dawnej. Tym razem zapraszamy Państwa do klasycystycznego ogrodu, pełnego niezwykłej, przebogatej w barwy i nastroje muzyki twórców przełomu tej epoki. Wśród nich m.in. – Maksym Berezowski, uznawany za jednego ze „Złotej Trójki” kompozytorów ukraińskiej muzyki klasycznej XVIII wieku, a także Dmitrij Bortnianski – kompozytor, śpiewak i dyrygent pochodzenia łemkowskiego oraz ukraiński kompozytor i śpiewak – Artem Wedel.

Koncert w wykonaniu Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” oraz kompozytora i pianisty ukraińskiego Ivana Taranenko.


Darmowe wejściówki do odebrania na portierni MDK. 


21 marca 2024 / godz. 18:00

Miejski Dom Kultury „Szopienice-Giszowiec” - pl. Pod Lipami 1, Katowice


[eng]


The first day of spring has been associated with a festival of early music for many years. This time we invite you to a classicist garden, full of extraordinary music, rich in colors and moods, by artists at the turn of this era. Among them, among others: – Maksym Berezowski, considered one of the "Golden Three" composers of Ukrainian classical music of the 18th century, as well as Dmitry Bortnianski - composer, singer and conductor of Lemko origins, and Ukrainian composer and singer - Artem Wedel.


A concert performed by the Katowice City Singers' Ensemble "Camerata Silesia" and the Ukrainian composer and pianist Ivan Taranenko.


Free tickets can be collected at Municipal Culture Center concierge.


March 21, 2024 / 6 p.m.

Municipal Cultural Center "Szopienice-Giszowiec" 

Square under Linden Trees 1, Katowice

 

Andrzej Siewiński „Requiem”

Rekonstrukcja staropolskiej mszy żałobnej wraz z kazaniem „pogrzebnym” z 1626 roku

Program

- Media vita (anonim, kancjonał benedyktynek sandomierskich, 1721)
- Andrzej Siewiński (zm. przed 1726): Requiem
- Requiem-Kyrie 
- Graduał Requiem (chorał gregoriański)
- Tractus Absolve (chorał gregoriański)
- Dies irae
- Kazanie pogrzebne (ks. Baltazar Łabęcki, Wilno 1626, fragment)
- Domine Jesu
- Sanctus
- Agnus Dei
- Communio Lux aeterna (chorał gregoriański)
- Salve Regina (anonim, Sandomierz 1750)

 

Wykonawcy

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia

Anna Szostak - dyrygenta

Adam Myrczek - narrator

Zespół Instrumentów Historycznych „Baroque Sonus”

Aleksandra Radwańska, Łukasz Krusz - skrzypce

Małgorzata Józefowska, Agnieszka Mazur - oboje

Justyna Młynarczyk - viola da gamba

Tomasz Orlow - pozytyw

Michał Goławski - klawesyn

Marcin Konik - prowadzenie

 

16 marca 2024 / 19:30

NOSPR, Katowice

 

[eng]

Reconstruction of the old Polish funeral mass with a "funeral" sermon from 1626

 

Program

 

- Media vita (anonymous, cantional of the Benedictine nuns of Sandomierz, 1721)

- Andrzej Siewiński (died before 1726): Requiem

- Requiem-Kyrie

- Gradual Requiem (Gregorian chant)

- Tractus Absolve (Gregorian chant)

- Dies irae

- Funeral sermon (Rev. Baltazar Łabęcki, Vilnius 1626, fragment)

- Domine Jesus

- Sanctus

- Agnus Dei

- Communio Lux aeterna (Gregorian chant)

- Salve Regina (anonymous, Sandomierz 1750)

 

Contractors

The Katowice City Singers' Ensemble Camerata Silesia

Anna Szostak - conductor

Adam Myrczek - narrator

Historical Instruments Ensemble "Baroque Sonus"

Aleksandra Radwańska, Łukasz Krusz - violin

Małgorzata Józefowska, Agnieszka Mazur - oboe

Justyna Młynarczyk - viola da gamba

Tomasz Orlow - positive

Michał Goławski - harpsichord

Marcin Konik - host

 

March 16, 2024 / 7:30 p.m

NOSPR

Wojciech Kilar Square 1, Katowice

 

Co bez miłości wart jest świat

Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” oraz Wyższe Śląskie Seminarium Duchowne zaprasza na koncert kończący czas karnawału. 

Po koncercie możliwość wypicia kawy ze słodkim dodatkiem.


UWAGA -wstęp wolny, prosimy jednak o zarezerwowanie ilości miejsc w FORMULARZU. Po koncercie będzie możliwość złożenia ofiary na rzecz rozwoju działalności artystycznej auli seminarium.

 

Najpiękniejsze kolędy polskie i obce w opracowaniu Krzysztofa Baculewskiego

 Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” zaprasza wszystkich do wysłuchania kolęd oraz do wspólnego śpiewania. 

Po koncercie w Seminarium zapraszamy na kawę i coś słodkiego.


UWAGA - wstęp wolny, prosimy jednak o zarezerwowanie ilości miejsc w FORMULARZU. Po koncercie będzie możliwość złożenia ofiary na rzecz rozwoju działalności artystycznej w naszej auli.

 


 
 








 

„Hej kolęda, kolęda!” Koncert świąteczny z udziałem publiczności

 

Wykonawcy
 
Anna Szostak – dyrygentka
 
Kwartet smyczkowy:
Katarzyna Jawor – skrzypce
Karolina Szefer-Trocha – skrzypce
Dawid Jadamus – altówka
Łukasz Frant – wiolonczela
Sekcja rytmiczna:
Kajetan Borowski – fortepian
Jacek Długosz – gitara
Michał Kapczuk – bas
Michał Dziewiński – perkusja
 
Program
Przybieżeli do Betlejem
Gdy śliczna Panna
Mędrcy świata, monarchowie
Cicha noc
Tryumfy Króla Niebieskiego
Mizerna cicha
Oj maluśki, maluśki
Dzisiaj w Betlejem
Pójdźmy wszyscy do stajenki
Bóg się rodzi
Wśród nocnej ciszy
Bracia patrzcie jeno
Do szopy, hej pasterze
 
14 stycznia 2024 / godz. 16:00 i 19:00
NOSPR, Katowice
 
ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEGO KOLĘDOWANIA! :)
 

 

Koncert Pasyjny w NOSPR

0 Dni 00 Godziny 00 Minuty 00 Sekundy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin nibh augue, suscipit a, scelerisque sed, lacinia in, mi. Cras vel lorem. Etiam pellentesque aliquet tellus. Phasellus pharetra nulla ac diam. Quisque semper justo at risus. Donec venenatis, turpis vel hendrerit interdum, dui ligula ultricies purus, sed posuere libero dui id orci.

pisali o nas

recenzje

  • Specjalnością Cameraty nie mającą precedensu w Polsce jest umiejętność łączenia śpiewu zespołowego z solowym.
    W. Kilar
    Kompozytor
  • To naprawdę jedyny polski chór liczący się w świecie.
    H. M. Górecki
    Kompozytor
  • Wykonanie przez Cameratę Silesię mojego Requiem pod dyrekcją Anny Szostak z saksofonistą Pawłem Gusnarem było wybitne. Chór zaprezentował dzieło pięknym brzmieniem oblanym instynktownym zrozumieniem muzyki. Jest to wysokiej klasy zespół śpiewaków o mistrzostwie interpretacyjnym i wokalnym.
    James Whitbourn
  • Zespół zaprezentował obie Kantaty w sposób prawdziwie mistrzowski. Konstrukcja była tak jasna, a interpretacja tak sugestywna, że otrzymaliśmy czysty obraz estetyki Weberna.
    A. Chłopecki
    Muzykolog, krytyk muzyczny
  • Zespół jest bardzo chłonny, wrażliwy. Znakomicie wypadł podczas premierowego spektaklu.
    C. Rizzi
    Dyrygent
  • To jest naprawdę fantastyczny chór, dysponujący wyjątkowymi umiejętnościami. To co wyróżnia Cameratę, związane jest z jej wszechstronnością.
    D. Pountney
    Reżyser teatralny
  • Słuchając Cameraty mam wrażenie, że w każdym z utworów spełnia się jego postać idealna.
    B. Pociej
    Muzykolog, krytyk muzyczny
  • Specjalnością Cameraty nie mającą precedensu w Polsce jest umiejętność łączenia śpiewu zespołowego z solowym.
    W. Kilar
    Kompozytor
  • To naprawdę jedyny polski chór liczący się w świecie.
    H. M. Górecki
    Kompozytor
  • Zespół zaprezentował obie Kantaty w sposób prawdziwie mistrzowski. Konstrukcja była tak jasna, a interpretacja tak sugestywna, że otrzymaliśmy czysty obraz estetyki Weberna.
    A. Chłopecki
    Muzykolog, krytyk muzyczny
  • Zespół jest bardzo chłonny, wrażliwy. Znakomicie wypadł podczas premierowego spektaklu.
    C. Rizzi
    Dyrygent
  • To jest naprawdę fantastyczny chór, dysponujący wyjątkowymi umiejętnościami.To co wyróżnia Cameratę, związane jest z jej wszechstronnością.
    D. Pountney
    Reżyser teatralny
  • Słuchając Cameraty mam wrażenie, że w każdym z utworów spełnia się jego postać idealna.
    B. Pociej
    Muzykolog, krytyk muzyczny



Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

instytucja kultury współprowadzona przez

Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

oraz Miasto Katowice




Katowice
WSPIERAJĄ NAS
NOSPR

NOSPR

Polskie Radio Katowice

Polskie Radio Katowice

TVP3

TVP3

Radio eM

Radio eM

Gość Niedzielny

Gość Niedzielny

Chajdas

Chajdas